HET PARK VERTELT

festival | poëzie | theater | muziek | educatie

‘Het Park Vertelt’ dit jaar op 26 mei

‘Het Park Vertelt’ dit jaar op 26 mei

De 9e editie van ‘Het Park Vertelt’, het jaarlijks poëziefestival in park Hartenstein in Oosterbeek, is dit jaar op zondag 26 mei (Dag van het Park) van 14.00 tot 18.00 uur. Thema van het festival is ‘Luchtspiegelingen’, geïnspireerd op de gelijknamige bundel van de vorig jaar overleden dichter Gerrit Komrij en een gedicht van M.A. Vasalis:

Midden in deze woestenij

van zon, stenen en droog gewas

zie ik opeens mijn eigen land

– onaangetast door deze brand:

bleek water, mist over een wei,

zie ik hoe koel en zacht dat was.

 

IJl als de dunne, dode maan,

die overdag is blijven staan,

maar meer dan een herinnering,

begeerlijker dan enig ding

zie ik het verre water blinken,

trachten mijn ogen het te drinken.

De organisatiewerkgroep is op dit moment nog druk bezig met fondswerving en programmering, maar we kunnen nu al verklappen dat Kira Wuck (1978) zal optreden. Wuck maakte vorig jaar furore met haar debuutbundel ‘Finse meisjes’. Zie ook: www.kirawuck.nl.

Verder zal Harry Burg Gulickx gedichten voordragen met begeleiding van een gitarist en is er een optreden gepland van ‘De Ministers’ (www.deministers.nl).

Aan het festival is ook een dichtwedstrijd verbonden. Zie hiervoor onder ‘Wedstrijd’.

Plaats een reactie

Informatie

Dit bericht is geplaatst op 21 februari 2013 door in 2013, dichters, festival, poezie.

website Het Park Vertelt

www.hetparkvertelt.nl